Arhiva Timpul · vizualizezi versiunea clasică a publicației.Mergi la site-ul actual →
economic
Guvernul s-a răzgândit în privința indemnizațiilor pentru mame

Guvernul s-a răzgândit în privința indemnizațiilor pentru mame(966)

        Parlamentul trebuie să spună Guvernului de unde trebuie "să taie" dacă dorește creșterea indemnizațiilor pentru mame, consideră premierul Dacian Cioloș, precizând totodată că bugetul pe acest an este angajat, iar cel de anul viitor poate depăși un deficit de 3% pentru că sunt angajamente luate. El a reiterat ideea că bani pentru creșterea nivelului îndemnizațiilor nu vor fi dacă Parlamentul nu spune Guvernului de unde trebuie "să tăiem". Cioloș a explicat faptul că problema trebuie privită într-un sens global, nu punctual. Comisia pentru muncă și protecție socială din Camera Deputaților a majorat, în data de 8 martie, indemnizațiile de creștere a copilului pentru mame, eliminând totodată plafonul maxim de 3400 de lei și înlocuindu-l cu 85% din media veniturilor din ultimele 12 luni. Prin modificările aduse de comisie, indemnizația minimă va crește de la 600 de lei cât este în prezent, la peste 1000 de lei, dacă legea intră în vigoare. Totodată, deputații au stabilit că indemnizația minimă va reprezenta minim 85% din salariul minim brut garantat în plată. Potrivit Ministerului Muncii, salariul minim va crește din luna mai la peste 1250 de lei, astfel că indemnizația va crește proporțional. O altă modificare prevede că femeile vor beneficia de același nivel al indemnizației, indiferent dacă optează pentru 12 sau 24 de luni de concediu maternal. Totodată, femeile care optează pentru revenirea în activitate după primele 12 luni vor primi un bonus de 50% din cuantumul indemnizației minime garantate. Conform calculelor făcute pe cifrele actuale, acest bonus s-ar ridica la peste 500 de lei. De asemenea, deputații au stabilit că obținerea indemnizației va ține cont de salariul din ultimele 12 luni și nu va mai fi plafonată la 3400 de lei. ''Indemnizația lunară se stabilește în cuantum de 85% din media veniturilor în ultimele 12 luni din ultimii doi ani'', este propunerea adoptată de deputații din comisia de specialitate. Pentru femeile care vor naște gemeni, tripleți sau multipleți, nivelul indemnizației lunare se majorează cu 85% din cuantumul salariului minim brut. Aceste propuneri - susținute de toate partidele - urmează a intra pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaților, for decizional, în următoarele zile. Impactul bugetar al eliminării plafonului pentru indemnizația de creștere a copilului va fi de aproximativ 210 milioane de lei anul acesta și de 850 de milioane de lei în 2017, potrivit datelor comunicate de Ministerul Muncii.

Articole similare

Arhivă în mod de lectură. Comentariile noi nu mai pot fi trimise din versiunea clasică.

Editorial

Cei patruzeci și cinci!
scris de Florin Dinu
Dacă articolul din 24 iunie l-am intitulat “După douăzeci de ani”, m-am gândit să păstrez linia lui Alexandre Dumas și să con(...)
citeste mai mult

Cele mai noi

Cele mai recente comentarii

  • Dobrogea a ajuns într-un castel din Belgia
  • Se oprește apa în localitățile Murfatlar, Poarta Albă și Galeșu!
  • Erwin Șimșensohn: „Accesibilitatea în artele spectacolului înseamnă asumarea unui teatru deschis!”
  • RAJA anunță lucrări la Stația de Tratare și Pompare Palas, miercuri – 26 august 2026!
  • Trofeele Mamaia Nostalgia, „mai mult” decât muzică la Festivalul Mamaia 2026 Un regal muzical, între Italia și România
Versiunea clasică este disponibilă în mod de lectură; votarea și formularele interactive sunt dezactivate.