Arhiva Timpul · vizualizezi versiunea clasică a publicației.Mergi la site-ul actual →
economic
UTILE. Termenul de plată al impozitelor a fost prelungit până la 30 iunie

UTILE. Termenul de plată al impozitelor a fost prelungit până la 30 iunie(982)

        Guvernul a hotărât să prelungească cu trei luni, până la 30 iunie, termenul până la care se poate plăti prima rată din impozitele datorate pe clădiri, terenuri şi mijloace de transport. În plus, persoanele fizice care achită integral impozitele până la sfârşitul lunii iunie beneficiază de bonificaţia de până la 10%, acordată până acum doar până la 31 martie. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, a făcut acest anunţ, precizând că persoanele fizice care achită până la 30 iunie integral suma reprezentată de aceste impozite vor beneficia de bonificaţie. Termenul stabilit iniţial pentru plata acestor impozite era 31 martie. Codul fiscal stabileşte că impozitul pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv.

        Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10%, stabilită prin hotărâre a consiliului local. O altă modificare vizează prelungirea cu două luni, de la 31 martie 2016 la 31 mai 2016, a termenului până la care persoanele fizice care au în proprietate clădiri cu destinaţie mixtă sau nerezidenţială pot depune declaraţia privind destinaţia clădirii.

        Tot cu două luni, până la 31 mai 2016 se prelungeşte şi termenul până la care persoanele juridice pot depune declaraţia privind clădirile pe care le deţineau în proprietate la data de 31 decembrie 2015, destinaţia şi valoarea impozabilă a acestora. De asemenea, conform adevarulfinanciar.ro, a fost prelungit cu două luni, de la 31 martie 2016 la 31 mai 2016, termenul până la care persoanele fizice şi juridice care deţin mijloace de transport radiate din circulaţie până la 31 decembrie 2015, au obligaţia să depună o declaraţie în acest sens, însoţită de documente justificative, la compartimentele de specialitate ale autorităţilor locale.

Articole similare

Arhivă în mod de lectură. Comentariile noi nu mai pot fi trimise din versiunea clasică.

Editorial

Cei patruzeci și cinci!
scris de Florin Dinu
Dacă articolul din 24 iunie l-am intitulat “După douăzeci de ani”, m-am gândit să păstrez linia lui Alexandre Dumas și să con(...)
citeste mai mult

Cele mai noi

Cele mai recente comentarii

  • Dobrogea a ajuns într-un castel din Belgia
  • Se oprește apa în localitățile Murfatlar, Poarta Albă și Galeșu!
  • Erwin Șimșensohn: „Accesibilitatea în artele spectacolului înseamnă asumarea unui teatru deschis!”
  • RAJA anunță lucrări la Stația de Tratare și Pompare Palas, miercuri – 26 august 2026!
  • Trofeele Mamaia Nostalgia, „mai mult” decât muzică la Festivalul Mamaia 2026 Un regal muzical, între Italia și România
Versiunea clasică este disponibilă în mod de lectură; votarea și formularele interactive sunt dezactivate.