Arhiva Timpul · vizualizezi versiunea clasică a publicației.Mergi la site-ul actual →
economic
Declaraţia 200 până pe 25 mai

Declaraţia 200 până pe 25 mai(1258)

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte contribuabililor că 25 mai 2016 este termenul limită pentru depunerea Declaraţiei 200 privind veniturile realizate în România în anul 2015. Formularul poate fi completat oricând online, prin accesarea „Serviciului Privat Virtual” la adresa https://pfinternet.anaf.ro. Alternativ, utilizând un certificat digital, formularul poate fi completat prin accesarea adresei www.eguvernare.ro, secțiunea „Depunere declarații”. De asemenea, formularul completat pe hârtie poate fi trimis prin poștă sau depus direct la registratura administrației fiscale în a cărei rază teritorială se află domiciliul contribuabilului. Trebuie să completeze această declaraţie persoanele fizice care realizează în România, individual sau într-o formă de asociere, venituri în bani si/sau în natură din:

1. activităţi independente;
2. cedarea folosinţei bunurilor;

3. activităţi agricole, pentru care venitul net se stabileşte în sistem real;

4. piscicultură;

5. silvicultură;

6. transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise;

7. operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe piete autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (n.n. – ASF, Autoritatea de Supraveghere Financiară, a preluat atribuţiile Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare);

8. jocuri de noroc. Declaraţia 200 se depune şi de către persoanele fizice rezidente într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European care obţin venituri din activităţi independente din România şi optează pentru regularizarea impozitului în România, începând cu 1 iunie 2015.

Potrivit ANAF, următoarele categorii de venituri sunt exceptate de la obligația menționării în Declaratia 200 privind venitul realizat: a) venituri nete determinate pe bază de norme de venit, cu excepția contribuabililor care au depus declarații privind venitul estimat/norma de venit în luna decembrie și pentru care nu s-au stabilit plăți anticipate, conform legii; b) venituri cu impunere finală obţinute din: • drepturi de proprietate intelectuală; • activităţi desfăşurate în baza contractelor/conventiilor civile încheiate potrivit Codului civil, precum şi în baza contractelor de agent. Fac excepție veniturile din activităţi desfăsurate în baza contractelor/conventiilor civile încheiate potrivit Codului civil obţinute de contribuabilii care desfășoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere şi sunt înregistrați fiscal potrivit legislaţiei în materie; • activitatea de expertiză contabilă și tehnică, judiciară și extrajudiciară; c) venituri din arendarea bunurilor agricole; d) venituri din cedarea folosinţei bunurilor pentru care chiria prevăzută în contractul încheiat între părţi este stabilită în lei, nu au optat pentru determinarea venitului net în sistem real şi, la sfârsitul anului anterior, nu îndeplinesc condiţiile pentru calificarea veniturilor în categoria veniturilor din activităţi independente, pentru care plăţile anticipate cu titlu de impozit sunt egale cu impozitul anual datorat şi impozitul este final; e) venituri sub formă de salarii si venituri asimilate salariilor; f) venituri din investiţii, cu exceptia celor prevăzute la pct. 6-7; g) venituri din premii si din jocuri de noroc, a căror impunere este finală; h) venituri din pensii; i) veniturile din activităţi agricole a căror impunere este finală; j) venituri din transferul proprietăţilor imobiliare; k) venituri din alte surse.

Articole similare

Arhivă în mod de lectură. Comentariile noi nu mai pot fi trimise din versiunea clasică.

Editorial

Cei patruzeci și cinci!
scris de Florin Dinu
Dacă articolul din 24 iunie l-am intitulat “După douăzeci de ani”, m-am gândit să păstrez linia lui Alexandre Dumas și să con(...)
citeste mai mult

Cele mai noi

Cele mai recente comentarii

  • Dobrogea a ajuns într-un castel din Belgia
  • Se oprește apa în localitățile Murfatlar, Poarta Albă și Galeșu!
  • Erwin Șimșensohn: „Accesibilitatea în artele spectacolului înseamnă asumarea unui teatru deschis!”
  • RAJA anunță lucrări la Stația de Tratare și Pompare Palas, miercuri – 26 august 2026!
  • Trofeele Mamaia Nostalgia, „mai mult” decât muzică la Festivalul Mamaia 2026 Un regal muzical, între Italia și România
Versiunea clasică este disponibilă în mod de lectură; votarea și formularele interactive sunt dezactivate.