Arhiva Timpul · vizualizezi versiunea clasică a publicației.Mergi la site-ul actual →
economic
Totul despre decontarea costului ochelarilor de vedere pentru angajați

Totul despre decontarea costului ochelarilor de vedere pentru angajați(2431)

In ultima perioada, tot mai multi angajatori se intreaba daca sunt obligati sa deconteze contravaloarea ochelarilor de vedere pentru salariatii care lucreaza la calculator, ca masura de protectie a muncii.

Recent, Curtea de Justitie a Uniunii Europene a stabilit ca angajatorii trebuie sa furnizeze sau sa plateasca ochelarii de vedere ai angajatilor, in cazul in care activitatea acestora presupune munca in fata unui calculator.

In baza deciziei Curtii de Justitie a Uniunii Europene, publicata pe 22 decembrie 2022, angajatorii pot fi actionati in instanta daca refuza sa le deconteze angajatilor ochelari de vedere.

In acest articol ne propunem sa raspundem la urmatoarele intrebari:

A. Exista o suma maxima sau se hotaraste de fiecare angajator in parte?
B. Suma este considerata avantaj de natura salariala (se incadreaza in procentul de 33%) sau reprezinta o cheltuiala de protectie a muncii?

 Conform legislatiei in vigoare, angajatorul are obligatia sa suporte valoarea ochelarilor de vedere daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

1. activitatea prestata de salariat implica un echipament cu monitor;
2. in cadrul examenului medical efectuat de medicul de medicina muncii sau in cadrul examenului medical efectuat de medicul oftalmolog la care salariatul este trimis de medicul de medicina muncii se stabileste ca salariatul necesita ochelari de vedere pentru a preveni sau corecta dificultatile vizuale in raport cu activitatea care implica un echipament cu monitor;
3. prevenirea sau corectarea dificultatilor vizuale sa nu poata fi realizata prin purtarea aparatelor de protectie normale.

Important! Conditiile de la pct. 2 si 3 trebuie sa fie confirmate de medicul care prescrie ochelarii.

Daca aceste conditii sunt intrunite cumulativ, contravaloarea ochelarilor suportata de angajator NU reprezinta venit taxabil pentru salariat in baza art. 76 alin. (4) lit. f) si 142 lit. e) din Codul fiscal, iar pentru angajator cheltuiala deductibila integral in baza art. 25 alin. (2) din Codul fiscal.

De asemenea, NU este reglementata o suma maxima. Este necesar sa se reglementeze intern de angajator, printr-o procedura, suma limita precum si orice alte conditii, cf. celor de la e-juridic.manager.ro.

Articole similare

Arhivă în mod de lectură. Comentariile noi nu mai pot fi trimise din versiunea clasică.

Editorial

Cei patruzeci și cinci!
scris de Florin Dinu
Dacă articolul din 24 iunie l-am intitulat “După douăzeci de ani”, m-am gândit să păstrez linia lui Alexandre Dumas și să con(...)
citeste mai mult

Cele mai noi

Cele mai recente comentarii

  • Dobrogea a ajuns într-un castel din Belgia
  • Se oprește apa în localitățile Murfatlar, Poarta Albă și Galeșu!
  • Erwin Șimșensohn: „Accesibilitatea în artele spectacolului înseamnă asumarea unui teatru deschis!”
  • RAJA anunță lucrări la Stația de Tratare și Pompare Palas, miercuri – 26 august 2026!
  • Trofeele Mamaia Nostalgia, „mai mult” decât muzică la Festivalul Mamaia 2026 Un regal muzical, între Italia și România
Versiunea clasică este disponibilă în mod de lectură; votarea și formularele interactive sunt dezactivate.