Arhiva Timpul · vizualizezi versiunea clasică a publicației.Mergi la site-ul actual →
economic
Impozitarea individuală, corespunzătoare cotelor-părți deținute din bunurile imobile declarate

Impozitarea individuală, corespunzătoare cotelor-părți deținute din bunurile imobile declarate(285)

Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa informează contribuabilii că începând cu anul fiscal 2025, în conformitate cu prevederile art. 455 alin (6) și art. 463 alin (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu pct. 14 și pct. 69 din Titlul IX - Impozite şi taxe locale din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal aprobate prin H.G. nr. 1/2016, a fost implementat sistemul de impozitare individuală a fiecărui contribuabil, corespunzător cotei - părți deținute din bunurile imobile declarate.

 

Astfel, dacă o clădire/teren se află în proprietatea comună a două sau mai multor persoane, la stabilirea impozitului datorat s-au avut în vedere următoarele:

a) a) cotele-părţi au fost prezumate a fi egale, până la proba contrară. Fiecare dintre coproprietari datorează un impozit egal, rezultat în urma împărţirii impozitului datorat pentru întreaga clădire/teren;
b) b) în cazul în care cotele-părţi din dreptul de proprietate asupra clădirii/terenului sunt determinate, fiecare coproprietar datorează impozitul/taxa corespunzător/ corespunzătoare cotei-părţi deţinute.
În cazul bunurilor imobile deținute în comun de către soți, împărțirea obligațiilor fiscale aferente s-a efectuat în cote egale, conform regulilor generale menționate mai sus. Pentru a se evita orice confuzie, precizăm că, această împărțire a impozitului/taxei în cote egale între soți nu are semnificația unei “partajări” a bunului ci stabilirea obligației fiscale prezumtiv egale ca întindere, de achitare a impozitului aferent, în cazurile de proprietate comună, în care titularii dreptului de proprietate nu au cote-părți determinate.


Având în vedere implementarea sistemului de impozitare individuală a fiecărui contribuabil, SPIT atenționează utilizatoriii platformei online de impozite și taxe e-Tax SPIT, (contribuabilii care dețin cont de utilizator și parolă) că începând cu anul 2025, prin intermediul platformei pot accesa doar informațiile cu caracter fiscal aferente cotelor-părți deținute în proprietate, respectiv informațiile cu caracter fiscal aferente cotelor-părți deținute de contribuabilii asociați contului respectiv. Astfel, contribuabilii care doresc să utilizeze platforma e-Tax pentru a accesa serviciile online si informațiile fiscale, pot solicita asocierea roului fiscal, contului de utilizator existent (ex.: al soțului/soției) sau pot solicita înscrierea în platformă prin completarea unei cereri pe site-ul instituției, în aplicația e-Tax SPIT, pe dispozitivele mobile, sau la orice ghișeu al instituției.
 

Articole similare

Arhivă în mod de lectură. Comentariile noi nu mai pot fi trimise din versiunea clasică.

Editorial

Cei patruzeci și cinci!
scris de Florin Dinu
Dacă articolul din 24 iunie l-am intitulat “După douăzeci de ani”, m-am gândit să păstrez linia lui Alexandre Dumas și să con(...)
citeste mai mult

Cele mai noi

Cele mai recente comentarii

  • Dobrogea a ajuns într-un castel din Belgia
  • Se oprește apa în localitățile Murfatlar, Poarta Albă și Galeșu!
  • Erwin Șimșensohn: „Accesibilitatea în artele spectacolului înseamnă asumarea unui teatru deschis!”
  • RAJA anunță lucrări la Stația de Tratare și Pompare Palas, miercuri – 26 august 2026!
  • Trofeele Mamaia Nostalgia, „mai mult” decât muzică la Festivalul Mamaia 2026 Un regal muzical, între Italia și România
Versiunea clasică este disponibilă în mod de lectură; votarea și formularele interactive sunt dezactivate.