Arhiva Timpul · vizualizezi versiunea clasică a publicației.Mergi la site-ul actual →
economic
Transferul mijloacelor de transport

Transferul mijloacelor de transport(609)

Contribuabilii care dețin în proprietate mijloace de transport și își schimbă adresa de domiciliu, sediul sau punctul de lucru, pe raza altei unități administrativ teritoriale, au obligația de a depune cererea de transfer a dosarului fiscal al mijlocului de transport, în termen de 30 de zile de la data modificării survenite.
În baza cererii depuse, Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța transmite dosarul fiscal, cu confirmare de primire, în vederea impunerii, în termen de 15 zile, organului fiscal de la noul domiciliu, sediu sau punct de lucru.
Astfel, impozitul pe mijloacele de transport se datorează la unitatea administrativ teritorială unde contribuabilul are noul domiciliu, sediu sau punct de lucru începând cu 1 ianuarie a anului fiscal următor celui în care s-a produs modificarea.
Formularul tipizat și documentele justificative necesare efectuării transferului dosarului fiscal al mijlocului de transport se regăsesc pe site-ul instituției www.spit-ct.ro, secțiunea ”Persoane fizice/Juridice”/“Documente declarare”/”Cerere transfer auto” și pot fi depuse:
- online, prin intermediul platformei eTax SPIT, accesibilă pe site-ul www.spit-ct.ro, la adresa eTax – Autentificare, precum și prin aplicația eTax SPIT, disponibilă pentru descărcare în App Store și Google Play; serviciile pot fi accesate din secțiunea „Servicii online” / „Autentificare” / „Meniu” / „Declarații online”;
- fizic, numai de către persoanele fizice, la ghișeele Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța, pe baza unei programări prealabile;
- prin e-mail sau poștă cu confirmare de primire, la următoarele adrese:
• Serviciul Analiză, Constatare, Control, Colectare și Operațiuni Fiscale, Bld. Tomis, Nr.112, email operatiunifiscale@spit-ct.ro
• Serviciul Colectare și Operațiuni Fiscale 1, TOMIS MALL, Str. Stefan cel Mare nr. 36-40, etaj 3, email operatiunifiscale1@spit-ct.ro
• Serviciul Colectare și Operațiuni Fiscale 2, Str. Soveja nr. 104, email operatiunifiscale2@spit-ct.ro
Depunerea/nedepunerea declarațiilor peste termenul de 30 de zile, de la data modificărilor intervenite, constituie contravenție și se sancționează conform art. 493 alin. (2) lit. a) și b) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Taguri: SPIT, impozitul pe mijloacele de transport, cerere transfer

Articole similare

Arhivă în mod de lectură. Comentariile noi nu mai pot fi trimise din versiunea clasică.

Editorial

Cei patruzeci și cinci!
scris de Florin Dinu
Dacă articolul din 24 iunie l-am intitulat “După douăzeci de ani”, m-am gândit să păstrez linia lui Alexandre Dumas și să con(...)
citeste mai mult

Cele mai noi

Cele mai recente comentarii

  • Dobrogea a ajuns într-un castel din Belgia
  • Se oprește apa în localitățile Murfatlar, Poarta Albă și Galeșu!
  • Erwin Șimșensohn: „Accesibilitatea în artele spectacolului înseamnă asumarea unui teatru deschis!”
  • RAJA anunță lucrări la Stația de Tratare și Pompare Palas, miercuri – 26 august 2026!
  • Trofeele Mamaia Nostalgia, „mai mult” decât muzică la Festivalul Mamaia 2026 Un regal muzical, între Italia și România
Versiunea clasică este disponibilă în mod de lectură; votarea și formularele interactive sunt dezactivate.